25 January 2013

MAAFKAN SAYA CIKGU !

Okayy..first skali aku nak cite jgk la serba sedikit pasal pengalaman baru aku bila terpaksa ke skolah baru, time tu mcm-mcm perasaan ade...marah, benci, sedih...biasa la bila kena berpisah dgn kawan yg dah bertahun-tahun lamanya dengan kita . Okayy, citer kedua..mula-mula tu aku agak pendiam..sepatah org tanya sepatah aku jwb, sepuluh patah org tanya satu patah jgk yg aku jwb..tp lama-lama makin hari makin jadi kebiasaan..perangai aku time kt skolah lama dtg jugak akhirnya..Yang ketiga pulak, bila waktu berlainan mesti aku tanya kawan.. "cikgu ni garang x??" kalu x silap masa tu waktu pelajaran BM..dgn selamba kawan sebelah cakap, x ! jadi aku relax jeala..buat muka x bersalah, tp bila aku tahu perangai cikgu tu suka marah-marah makin hari makin x suka...biasalah time tu aku x matang lg..bila waktu cikgu tu masuk jea mesti aku buat bodoh..namakan lg buat muka x bersalah ! Makin hari makin banyak kejea skolah dia bg semakin mals aku nak buat..first dia marah aku, aku buat bodoh jea..kedua kali dia marah aku pun buat bodoh...tp yg ketiga ni yg aku x tahan bila dia maki aku sampai satu ayat yg dia keluarkan dari mulut tetiba buat aku kecik hati..lepas tu la aku mula rasa bersalah ! Mula sedar yg cikgu marah bukan sebab benci tp sebb sygkan kita, sygkan masa depan kita...tp aku ni degil ! kejea skolah tetap x siap dan x hantar...bodohnya rasa masa tu, tp bila aku tahu hati budi dia yg sebetulnya..aku sedar yg aku dah buat kesilapan besar pd dia...bg aku dialah cikgu yg terbaik yg belum pernah aku jumpa seumur hidup ! Walaupun garang, tp lawak..haha..waktu belajar x marah x ketawa memg x sah ! Sebab tu jugaklah aku rasa bersalah sampai sekarang...rindu sangat nak dengar suara dia marah, ketawa..tp apa yg paling penting, bila dia membebel..hihi, apa pun tak bolehh !

MAAFKAN SAYA CIKGU !




No comments:

Post a Comment