Pages

19 May 2013

Kenapa MESTI AKU ??

Kenapa mesty aku ? Pelik kan ? Kadang-kadang apa yg jadi dalam hidup aku, menjadi isu utama yg otak aku akan fikir..kenapa aku ? Sebab apa aku selalu kena ? Sebab ALLAH sayang aku, sebab ALLAH nak aku selalu ingat DIA. Alhamdulillah, ALLAH selalu ingat aku..buktinya, takda laaa aku ade masalah macam ni sekali..mungkin ni ujian pertama aku utk jadi manusia yg lebih berguna. Jujur la aku kata..dulu aku ni agak blurrr..apa itu persahabatn, apa itu sayang..aku memang tak kenal. Tapi sejak masalah ni berleluasa dalam hidup aku..aku lebih memahami apa yg sedang berlaku disekeliling aku..umi selalu kata "apa yg jadi dalam hidup kita semuanya ada hikmah disebaliknya" "apa pun yg jadi, jadikan itu sebagai pengalaman hidup" walaupun kadang-kadang aku selalu GIVE UP dengan hidup ni..tapi aku akan secara tiba-tiba BANGUN balik bila sahabat-sahabat org yang aku sayang memberikan aku sokongan...bukan senang nak terima ni semua dengan hati yang terbuka..bila difikirkan balik, mungkin masalah aku ni dah terlalu besar tp masih ada insan diluar sana mempunyai masalah lagi besar dari aku. Nasihat aku, apa pun yg jadi dalam hidup kita ni..terimalah dengan hati yg terbuka. Kita merancang, ALLAH yg menentukan...


No comments:

Post a Comment