Pages

17 May 2013

SELAMAT HARI GURU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selamat Hari Guru...
Alhamdulillah, hari ni segala rancangan yg aku aturkan semuanya berjalan lancar..perjalanan majlis hari guru peringkat skolah pun okay jea..takde masalah. Tapi, hari ni 16 MEI 2013 kemungkinan besar kali terakhir aku sambut hari guru kt skolah SMKTD2. Sedihnya ALLAH jea yg tahu..terpaksa pergi tinggalkan semua yg aku syg, semua yg aku cinta Ya Rabbi...tp apa yg aku tak boleh nak lupa bila seorg guru yg dulunya pernah mengajar aku senyum melihat aku. Ya Allah, dulu mati-matian aku igt dia bencikan aku..kes nya sebb aku tak peroleh keputusan yg AGAK tidak CEMERLANG..tp bila aku fikir balik, takkan sebab tu jea..tp bila aku tengok dia happy okay jea..aku pun on jea lha..tp ade satu perkataan yg aku takkan lupa sampai bila-bila yg mana dia kata "cikgu ingtkan dh lupakan cikgu" mase tu jgk dlm hati aku terdetik satu perkataan "sampai mati saya takkan lupakan cikgu" sempat jgk dia tarik tgn aku td tanya keadaan aku sekarang..Alhamdulillah, syukur Alhamdulillah. Dalam otw aku balik td, tetiba aku terfikir "kenapa aku bodoh sgt ? selama ni cikgu jea yg bersggh-sggh nak mengajar aku..tp aku ?" akhirnya..setelah sekian air mata aku tak jatuh..hari ni jatuh jugak membasahi pipi dan sebagainya..berdosanya aku sebb selama ni buat cikgu tu mcm tunggul..cikgu jea yg beria nak tgk aku berjaya, tp aku ? buat cikgu mcm x pernah wujud. Bila semua tu dh berlalu baru lah nak merintih, menangis air mata darah sekali pun..masa tu takkan kembali lagi. Tapi apa-apa pun aku bersyukur sgt sebb dikurniakan guru-guru yg baik dan penyayang. Akhir kata, saya sayang cikgu ketat-ketat..usaha cikgu utk mendidik saya dulu dan kini tetap terpahat dlm hati..jasamu dikenang cikgu..terima kasih cikgu :')


*di rompak dari fb Muhd Nasrullah :D

No comments:

Post a Comment