Pages

09 December 2014

Jelajah Terengganu

Assalamualaikum..
Bismillah..

Hari pertama

Hari ni merupakan hari pertama aku kt Kampung di Terengganu..balik pun sebab cuti sekolah..bukan selalu aku balik kampung masa cuti. Al kisah petang ni..niatnya nak beli ais..sebab kat lg aku ni panas sikit..kadang-kadang dekat 3x mandi sebab terlampau panas. Berbalik pada cerita, okay! Aku dh set time & place mana nak pergi dengan adik aku yang form 3 tu..naik punya motor (dia bawak) naik punya naik tiba waktu pulang aku yang bawak..masa aku bawak tu memang rasa berat lain macam walaupun aku dh tahu motor tu memang berat tapi berat dia memang lain..sekali adik alu bgtau "kak, moto bocor" automatik aku terbrek! Pam punya pam..tak masuk..naik bukit, turun bukit cari pomen sebab kawasan rumah nenek aku ni berbukit-bukit..bulit bukan yang biasa-biasa tapi mang bukit lain macam..bayangkan ais yang aku beli dari keras jadi cair..terpaksa ais yang dah cair tu aku minum buat hilang dahaga..bila dh sampai kt rumah punya riang hati menyanyi sekali mak sedara aku kata "Laaa...ingatkan bangla mana menyanyi tadi" hahaha...salit perut aku dibuatnya..berakhirlah kisah hari pertama di kampung..ada cerita aku update hari kedua pulak yaa...! Bye

1 comment:

  1. alololo kesian member aku ni hehe . okay aa tu dapat experience time cuti ni hehe

    ReplyDelete