01 January 2015

Selamat Tinggal 2014

Assalamualaikum..
Bismillah..
Selamat datang 2015 even kita sudah sambut tahun baru 3 bulan lepas (tahun baru islam). Kali ni aku nak story kisah 2014 aku dekat hampa semua. Sajalah..nak cita dekat sapa lagi kalau bukan dekat engkome semua..hahaha! Dah macam-macam longat cheq guno ni...

First story bila aku mula dapat kawan baru dekat sekolah baru, al maklum lah aku sempat setahun setengah aje dekat SMKDAHA ni..mulanya masa form 4 pertengahan tahun sampai akhir tingkatan 5..biasalah bila mula-mula tu memang tak biasa..lama-lama kecoh laa! Mula-mula minah ni dia kawan baik kepada kawan aku..dorang ni kelas asing-asing..senang cerita dia budak bawah aku maksudnya kelas dia selepas aku..sebabkan aku ni budak sastera duduklah dekat kelas no 8 pendek kata budak tu no 9 lah..mungkin kot sebab aku pun dah lupa berapa kelas yang yang dekat sekolah aku..baru je tinggal sekolah 3 bulan..tapi sudah lupa. Alhamdulillah, sampai hari ni..kami masih rapat even kepala dia ni gilaa, tak makan saman tapi sebab aku selesa dengan perwatakan dia..boleh laaa~

Story kedua, aku dapat wakil sekolah dalam 2 acara sukan yang berlainan beb!!!!!!!!! Hahaha..excited kot! Yelahh! Dekat sekolah lama pun aku tak pernah wakil mana-mana acara setakat wakil rumah sukan adalah..keh keh keh! Untunglah jugak sebab first game yang aku wakil tu, aku sorang je senior aka budak form 5 kalau ada pun sorang yang tarik diri sebab terseliuh masa training. Haaaaa! Sukan yang aku wakil ni sukan Handball, boleh tahan laa tapi sekolah aku tewas masa peringkat apa ntah..yang aku ingat masa tu game kami lawan KALAH, MENANG, KALAH & MENANG..lastly balik awal. Acara kedua pulak game Volleyball, aku dapat masuk pun sebab ada sorang jurulatih ni suruh join..mungkin gantian & tekaan aku betul..memang aku gantian, sudah la gantian langsung tak bagi change untuk rasa sekali game tu..sia-sia aku balik hitam legam..malu beb! Tewas peringkat suku akhir..punyalah sedih! Hahaha..kita enjoy aje..janji sijil dapat

Last story, memang la banyak kisah aku dalam 365 muka surat tapi kebanyakkan aku taknak ingat dah sebab terlampau perit..result Trial SPM aku tak bagus sebab aku terlampau fikirkan masalah sedangkan aku tau masa depan aku boleh pergi lebih jauh..nak tak nak, aku kena redha dengan result SPM yang sebenar nanti..moga aku diberi kesempatan walaupun sekali..janji parent aku dapat senyum bahagia.

Ikhlas,
UmmiSFZ

No comments:

Post a Comment