Pages

10 November 2015

Kerana si comel (part 2)

Assalamualaikum..

Hari ni hari ke 10 cuti sem. Bosan tak payah cakap..nak kata tak buat partime tu aku buat..dah macam isteri separuh masa jadi babysitter..kehkeh! Okay..kita start dengan cerita sebenar..tadi aku tengok "gunting" duk bersuka ria dengan adik beradik depa..kemain dia.

Kali kedua aku jeling..dia pi minum susu. Kali ketiga aku jeling..adik beradik dia dah tertidoq dekat bawah perut mak dia..kenyang gamaknya dah best memain tadi. Kali keempat aku jeling..dia duk main sekoq diri..lompat sana sini. Panjat sana panjat sini..okaylah! Aku dah set kat minda..tikaq tu warna oren serupa dengan warna dia..nanti nak lalu jangan sampai terpijak sudah.

Settle kerja kat dapur..aku pi kat meja ruang tamu nak cari earphone..dah taktau nak buat apa..aku jalan tak sampai satu langkah tiba-tiba tasa macam terpijak benda berbulu. Ya Allah! Hang tau dak perasaan aku masa tu? Aku terpijak "gunting"! Kesayangan aku..dah terpijak tu aku biaq dia sat..aku pun tergamam sebenaqnya..dia bangun pelan-pelan. Nampak macam terhuyung hayang..hangpa bayanglah..aku yang x berapa suka dengan kucing ni automatik pi gosok-gosok lepaih tu pi cium kepala dia..

Lepaih aku gosok tu semua..mungkin dia nak marah, dia pi cakaq aku..gosh! Aku dah makin payah nak berhusnuzon dengan depa..tapi adik aku mai lepaih tu dia kata "kak..depa ni baik..takmau lagu tu" okaylah! Aku husnozon balik..aku bertenggek debelah depa..aku amik gambaq..comel pulak..hahaha!

Tu jelah cerita dia..tapi aku nak habaq mai. Aku sebenaqnya takut dengan kucing..tapi bila depan kawan-kawan aku juat berani..takut kene usik weh! Silap-silap boleh menangis..jatuh saham!


Ni adik beradik dia


Ni dia.. "gunting"

No comments:

Post a Comment