30 August 2016

RINDU

Assalamualaikum..
Bismillah..

Rindu. Semua orang rasa dan akan rasa..sama ada sakit atau manis kena hadap semua ni dengan hati yang terbuka. Rindu pun boleh hadir saat dan bagaimana keadaan kita waktu tu. Rindu tu fitrah, walau sejauh mana kau pergi, sejauh mana kau lari..ia akan tetap dengan diri kita..boleh dikatakan sebahagian daripada darah daging perumpamaannya.

Macam biasa, sebagai manusia..Allah takkan pernah uji melebihi batas mampu dan sanggup kita. Kadang juga, sebab kan hanya sebuah perkataan "rindu" empangan air pun boleh pecah. Dari situ, kekuatan kita akan terkumpul sedikit demi sedikit. Setiap apa yang berlaku adalah di atas perancangannya..tugas kita hanya bersabar dan berusaha.

Kadang juga, rindu boleh hadir saat kita dalam kesepian..sedikit sebanyak kisah dulu datang menyapa dan munculnya rindu yang mencengkam. Adakalanya kita tak tahu, kenapa hadirnya rindu seakan mencengkam jiwa..pedih, pedih dan pedih. Tuhan saja yang tahu.

Adakalanya juga kita tertanya, adakah hadirnya sekadar mengindahkan sebuah kenangan ataupun hanya bayangan bagi kisah masa silam..kepastian akan terus ternanti walaupun dihujung jari kaki.

2 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. Rindu.. perasaan yang sangat bermakna walau apa pun sebabnya..

    ReplyDelete