Dugaan, dugaan, dugaan & dugaan... - .

26 April 2014

Dugaan, dugaan, dugaan & dugaan...


Assalamualaikum
Minggu lepas, minggu ni & minggu depan..entah laaa hari hari ada saja yang tak kena pada diri aku..
Minggu lepas, ada yang kenekan aku kat skolah..bahan aku atas nama binatang..minggu ni pergi skolah dengan tangan berbalut..dapat pulak gelaran cacat daripada kawan kawan..aku tak amik serius sebab aku tahu itu cuma gurauan yang serba sedikit kasar & then minggu depan..entah apa pulak laa dugaan yang nak bagi..redhaa ajee laa..minggu ni jugak dapat berita yang aku bakal diturunkan ke kelas bawah..Ya Allah! Apa yang aku rasa masa tu macam aku ni dah takde maknanya kalau hidup..makan tak selera, mandi pun tak..ni kan pulak tidur..semuanya entah kemana..mengalahkan balu mati suami ajeee..tapi alhamdulillah, hari ni aku dapat apa yang perlu aku buat supaya tak turun ke kelas yang tak sepatutnya..budak budak dalam kelas aku pulak serba tak kene dalam satu hari..ade je sesuatu benda kecik yang nak buat gaduh..kami makin lama makin sensitif..sentuh sikit ada yang melalak termasuk aku..bendanya kecik jee tp jadi kes besor..sumpah aku tak paham! Mungkin sebab kami nak hadapi peperiksaan besor kat dunia tak lama lagi kot sebab tu masing masing tak boleh nak disentuh..minggu depan last aku study & minggu seterusnya dah duduki exam pertengahan tahun lagi berat bila Teacher Nad bagitau beliau ade kursus selama 6 minggu..Astagar! Apa kami nak buat, dia bagitau bila meet balik masa kami nak duduki peperiksaan trial..apa dugaan untuk kami Ya Robb! Terlalu berat! Memang ada cikgu ganti..tapi tak sama..ibarat "sorang yang pergi tak sama dengan 10 yang datang" kuatkan hati kami pelajar pelajar SMK Dato' Ali Haji Ahmad yang bakal menduduki peperiksaan SPM pada tahun ni..amin ya robbal alamin 😭😭😭😭😔😔
posted from Bloggeroid



No comments:

Post a Comment