6 ciri-ciri kawan yang patut anda elakkan - .

17 May 2015

6 ciri-ciri kawan yang patut anda elakkan

Assalamualikum..
Bismillah..

Ok entri kali ni nak cerita jenis-jenis kawan yang patut anda hindarkan. Ni kira jenis kawan yang berbahaya dan memang tak patut dibuat kawan. Kalau jumpa jenis orang macam dibawah ni eloklah korang angkat kaki cepat hahah..


  • Jenis talam dua muka.
  • Jenis kuat touching.
  • Jenis suka meninggi diri/cakap besar
  • Jenis batu api/menghasut
  • Jenis tikam belakang/kawan makan kawan
  • Jenis suka merendahkan orang lain

Agak-agak kalau korang terjumpa orang macam ni..apa korang akan buat?


3 comments:

  1. Waalaikumussalam.
    Kena berhati-hati orang begini.

    ReplyDelete
  2. bg aku, kawan biar ramai. musuh jgn di cari. nak berkawan org mcm ni boleh tapi, berpada2 je dgn org mcm ni..

    ReplyDelete
  3. kawan je dengan dia seikhlas mungkin. niat nak berkawan tu biar betul tapi kena hati2 la...kalau boleh nasihatkan dia suruh berubah. Kalau kita sendiri pun tak nak tengok kawan kita berubah jadi baik, kita pun bukanlah kawan yg baik. just be careful je dengan org macam ni.

    ReplyDelete