KENANGAN - .

02 July 2016

KENANGAN

Assalamulaikum..
Bismillah

Kenangan. Aku yakin, setiap manusia punya kenangan sendiri bukan? Ada kenangan tentang kesedihan, kenangan kegembiraan dan juga kenangan tentang sebuah kepahitan.

Kenapa setiap dari kita punya kenangan? Sebab ia manis? Sebab ia anugerah paling bernilai?
Bagi aku, tu semua dari Allah. Kenapa Dia bagi kita kenangan? Kenapa kita mesti merasai kemanisan sebuah kenangan? Kepahitan sebuah kenangan?

Sebab, Dia nak kita jadikan kepahitan sebuah kenangan sebagai pengajaran..tak salah untuk menoleh kebelakang sekadar di jadikan pengajaran tapi yang salah adalah meratapi kenangan itu untuk kembali. Kita sebagai manusia hanya mampu mencipta kenangan tapi untuk menjadikan sebuah kenangan itu seperti kenangan yang lepas adalah sesuatu yang mustahil.

Allah hadiahkan kita sebuah kenangan untuk kita belajar menghargai saat masih ada. Mengajar kita untuk terus sabar dan kuat dalam menghadapi setiap cubaan dariNya. Percaya atau tidak, bila sesebuah perkara yang kita sangat benci hadir dalam hidup kita, benda itu akan menjadi kenangan apabila ia tiada lagi di depan mata.

Kata akhir dari aku, hargai setiap perkara didepan mata. Samada menyakitkan atau tidak, ia akan menjadi sebuah kenangan buat kita kelak!


3 comments:

  1. ye lah, setiap kenangan xkn berulang dah.. kekal dlm ingatan, btw salam singgah :)

    ReplyDelete
  2. Betul tu :) Hargai apa yang ada depan mata. Good things don't come twice.

    ReplyDelete
  3. salam singgah dan follow. awk dijemput join GA sy! :D

    http://www.akuseorangtraveler.com/2016/07/travelog-faghuzi-giveaway-by-aku.html

    ReplyDelete